-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50207 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:29

چرا با توجه به كثرت پيامبران اسامي كمي از آنها در دسترس است؟
عدد انبياي الهي بنا بر قول مشهور صد و بيست و چهار هزار نفر است و همان طور كه در سؤال نوشته ايد اسامي تعداد كمي از آنان را مي دانيم. علت اين مسچنان كه خودتان هم اشاره كرده ايد و در روايت هم آمده قهر كردن آن هم در موارد ضروري بيشتر از سه روز مناسب نيست ولي موجب بطلان نماز نمي شود. در حديثي از پيامبر اكرم(ص) در سفارشاتشان به اباذر آن صحابي عالي قدر آمده كه پرونده اعمال همه مردم در هفته دو روز به محضر خداوند عالم عرضه مي شود. خداوند به پرونده همه افراد مؤمن نظر لطف مي كند به استثنأ آن دو نفري كه بين آنها كدورت و قهري هست خداوند به فرشتگان دستور مي دهد پرونده آنها را بايگاني كنند تا زماني كه با يكديگر آشتي نمايند. بنابراين بهتر است هر چه زودتر آشتي كنيد مخصوصا كه اگر طرف از ارحام باشد مصداق قطع رحم نيز پيدا مي كند كه از گناهان بزرگ و قاطع رحم در قرآن ملعون شمرده شده است. علاوه بر اين كه نوع قهر و آشتي هاي مردم براساس امور دنيوي و ريشه اش حب دنيا مي باشد و كل دنيا از نظر قرآن متاع قليل و فاقد ارزش است بنابراين بهتر است دو نفر مؤمن يا مؤمنه چند روز دنيا را با صلح و صفا و اخلاق اسلامي با يكديگر رفتار نمايند. شما بايد كوشش كنيد از طريق افراد ذي نفوذ خانواده شوهرتان اين قهر به آشتي تبديل شود ولي كمتر رفت و آمد داشته باشيد تا مشكلي پديد نيايد. أله چند چيز مي تواند باشد. اولاً اكثر انبيا صاحب شريعت مستقل نبوده اند و دعوت كننده به شريعت پيامبر ديگر بوده اند مثل حضرت لوط در زمان حضرت ابراهيم. البته اين پيامبران خودشان وحي را به صورت مستقيم از خداوند دريافت مي كرده اند ولي از سوي خداوند مأمور به شريعت پيامبر ديگري بوده اند. ثانياً، بسياري از انبيا معروف نبوده اند و بعثت آنها بنا به آنچه در برخي روايات آمده است بر يك شهر يا روستا و يا حتي برخي مبعوث بر يك خانواده بوده اند و برخي از آنها مبعوث بر كسي نبوده اند و مأمور به تبليغ نبوت خود به كسي نبوده اند، {V(كافي، ج 1، ص 245)V} گرچه مورد اخير را برخي نپذيرفته اند. اسامي پيامبراني كه در قرآن آمده است عبارتند از: آدم، نوح، ادريس، هود، صالح، ابراهيم، لوط، اسماعيل، اليسع، ذوالكفل، الياس، يونس، اسحاق، يعقوب، يوسف، شعيب، موسي، هارون، داوود، سليمان، ايوب، زكريا، يحيي، اسماعيل صادق الوعد، عيسي و محمد(ص). برخي هم پيامبريشان محل بحث است كه عبارتند از: ذي القرنين، عمران پدر مريم و عزير. برخي آيات هم اوصاف پيامبري را ذكر كرده و اسم آن پيامبر نيامده مثل آيه 243 و 246 بقره كه به ترتيب در مورد حزقيل و اشموئيل است و يا آيه 259 بقره كه در مورد ارميا يا عزير مي باشد. همچنين آيه 65 كه در مورد خضر مي باشد اگر چه پيامبري جناب خضر محل بحث است، {V(الميزان، ج 2، ص 140)V}. در روايات نيز نام برخي انبياء آمده است همچون شعيا؛ حيقوق يا حبقوق، دانيال، جرجيس و حنظله و خالد، {V(بحار، ج 12 و 14 - مفاتيح الجنان، دعاي عمل ام داود)V

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.